Pomiń nawigację

Wzornictwo

Podwyższenie konkurencyjności przedsiębiorstwa BESTER SKLEJKI w skutek wdrożenia strategii wzorniczej

Beneficjent

BESTER SKLEJKI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA

Wartość projektu

2 071 282,54 PLN

Wartość dofinansowania

1 028 342,07 PLN

Programu operacyjny

Polska wschodnia

Działanie

Wzór na konkurencję

Opis projektu

Przedsiębiorstwo BESTER SKLEJKI jest firmą rodzinną. Jej założyciel w 1968 r. otworzył mały warsztat z usługową produkcją mebli. W latach 90-tych firma rozpoczęła produkcję pierwszych komponentów ze sklejki do krzesełek szkolnych. Od 2004 r. rozpoczął się dynamiczny rozwój firmy, obejmujący stałe inwestycje w infrastrukturę oraz rozwój zatrudnienia. Obecnie firma zatrudnia ponad 90 pracowników, co pozwala na systematyczne zwiększanie mocy produkcyjnej. Lata doświadczeń w projektowaniu i produkcji wysokiej jakości komponentów gięto-klejonych, skutkują nowymi wdrożeniami projektów wzorniczych i międzynarodowymi kooperacjami. Firma nieustannie dąży do osiągnięcia pozycji lidera na krajowym rynku producentów sklejki profilowanej.

Celem projektu była realizacja działań zawartych w I Etapie strategii wzorniczej. Zalecono w niej zaprojektowanie własnej kolekcji siedzisk, a także elementów architektonicznych. Wprowadzenie innowacji produktowej wiązało się z zakupem niezbędnego sprzętu – maszyn i urządzeń koniecznych do produkcji nowego asortymentu. Kolejnym zrealizowanym zaleceniem strategii było wprowadzenie innowacji marketingowej, czyli stworzenie nowego wizerunku firmy oraz uporządkowanie procesów organizacyjnych i realizacji produkcji. Skupiono się także na procesie obsługi klienta. Ciekawa i niepowtarzalna oferta przedsiębiorstwa wymagała opracowania nowej identyfikacji wizualnej marki, materiałów promocyjnych, planu promocji nowej oferty i polityki sprzedaży.

Realizacja projektu umożliwiła firmie zwiększenie konkurencyjności, co pozwoliło zaistnieć BESTER SKLEJKI na rynku międzynarodowym wśród producentów sklejki profilowanej.

  • Nazwa Programu Operacyjnego: Polska Wschodnia
  • Nazwa poddziałania: 1.4 Wzór na konkurencję
  • Nazwa projektu: Podwyższenie konkurencyjności przedsiębiorstwa BESTER SKLEJKI w skutek wdrożenia strategii wzorniczej
  • Nazwa beneficjenta: BESTER SKLEJKI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA
  • Wartość projektu: 2 071 282,54 zł
  • Wartość dofinansowania: 1 028 342,07 zł